Roundabout Roskilde – Kraftcenter for cirkulære løsninger
Dato
4. Apr 2024
Lokation
ARGO hovedkontor
Håndværkervej 70, 4000 Roskilde
Vi går en spændende tid i møde, hvor cirkularitet i stigende grad skal medvirke til en mere bæredygtig fremtid i bygge- og anlægsbranchen samt for samfundet som helhed. Sammen udforsker og kvalificerer vi de utallige muligheder og gunstige løsninger, for at gøre cirkularitet til en succes, gennem samarbejder på tværs af hele værdikæden.
Er du nysgerrig på hvordan du kan bidrage til en mere cirkulær fremtid og være med til at opbygge et cirkulært kraftcenter i Roskilde?
Deltag på dagen og oplev hvordan vi, som i en rundkørsel, kan opleve bedre udsyn uden at krydse hinandens vejbaner og sammen gøre det muligt at cirkulere flere byggematerialer.
Visionen er at skabe et fysisk udstillingsvindue og samtidig styrke samarbejdet i værdikæden gennem forskellige initiativer udviklet i partnerskaber. Der er flere potentielle lokationer, men et par bud kunne fx være i det tidligere vandtårn ved Roskilde Badet eller på Musicon.
De første projekter som kan udspringe af dette kraftcenter, kan bl.a. være effektivisering af nedrivningsarbejde gennem centraliseret robotløsning til sortering af byggeaffald, deling af lagerplads blandt konkurrenter, social integration af borgere og jobskabelse samt optimering af sporbarhed og data i genbrugsprocessen; men der er plads til meget mere.
Program
kl. 12.30 – Velkomst med frokost og netværk
kl. 12.50 – Indflyvning til et cirkulært kraftcenter. Hvad er idéen med Roundabout Roskilde /v Finn Kjær, Argo, Karolina Osipowska, Corolab, Kim Bøhmert og Anne Dorthe Josiassen, Solum
kl. 13.05 – Diskussion: Hva der der begov for, hvis virkulære værdikæder skal bive en succes?
kl. 13.50 – Pause
kl. 14.05 – Case: Næste’s værdikædesamarbejde v. Niels Jakubiak Andersen, Næste
kl. 14.20 – Videre proces og opsamling
kl. 15.00 – Oplev sorteringsrobotten hos Solum v. Anne Dorthe Josiassen, Solum
kl. 15.30 – Tak for i dag
Arrangementet er medfinansieret af Uddannelses- og Forskningsstyrelsen.
