Evishine

Virksomheden har eksisteret i mere end 19 år – men de har mere end nogensinde før høj fokus på at være iterative og omstillingsparate for at tilbyde den bedste løsning inden for energiregistrering. Virksomheden har lyttet til efterspørgslen fra deres kunder, og derfor har de inden for de sidste tre år også rettet deres fokus mod brugt energi.

Evishine visualiserer et enkelt og professionelt samlet overblik over energidata. De har udviklet et system, der har den enestående egenskab at kunne samle alle energidata på tværs af leverandører og energiformer. Dette system kaldes for Energy Management System. Produktet er et fleksibelt og skalerbart system, der kan sikre forbrugerne realtidsdata, som de kan følge døgnet rundt. Denne løsning giver mulighed for at visualisere installationers performance og få indsigt i den økonomiske konsekvens. Systemet samler således alle energidata på tværs af leverandører og energiformer – og systemet anvendes på mere end 2500 lokationer og af flere end 40 kommuner i både ind- og udland.

Programmet skærper Evishines disciplin og forretningsudvikling
Vores hensigt med dette forløb er at blive skarpere på det, som vi er rigtig gode til. Det vil vi gøre ved at identificere, hvor vi skaber værdi hos kunden, samt hvad der kan optimeres. Vores kerneforretning forbliver den samme – blot i en ny og forbedret version – og vi glæder os til rejsen og den udvikling, der ligger forude” fortæller Jan Kannegaard, CEO for Evishine.

Evishine står til dagligt overfor en travl hverdag – også i driften, hvilket har gjort det svært for dem at eksekvere på deres strategi og føre den til dørs. Det har Next Step Challenge – Scale-Up Danmarks center for energieffektive teknologier lavet om på, da programmet har hjulpet dem med at stille skarpt på deres value proposition og udviklingen af en strategiplan for den næste 5-årige periode. Workshops, modeller, sparring og et advisory board, har øget fokusset mod virksomhedens reelle potentiale, og hvordan de forsat sigter mod at være skalerbare. Jan Kannegaard er ikke et sekund i tvivl om, at projektet er medårsag til, at de vokser med opgaven og bliver en større spiller på markedet, efter de har fået tilrettet deres go-to-market strategi og eksekveringen går i gang.

Læs mere om Evishine – og deres løsning her.