CLEANs Innovationsmodel

- sådan arbejder vi med innovation -

CLEANs innovationsmodel beskriver vores opgaver i de 3 faser: pre-, pro-, og postjekt. Modellen kan bruges til at forklare, hvilke opgaver CLEAN har i de forskellige faser. CLEANs innovationsmodel beskriver hvordan vi faciliterer innovationssamarbejder mellem virksomheder og videninstitutioner. Der arbejdes med innovation i partnerskaber og fælles forretningsudvikling med udgangspunkt i virksomhedernes ideer og konkrete udviklingsbehov. Det er et mål i sig selv, at flest mulige penge kommer ud at arbejde i innovative virksomheder der udvikler clean-tech i produkter og løsninger. Innovationsmodellen skal ses og forstås med udgangspunkt i følgende 5 principper:

Innovationssamarbejder

I CLEAN





CLEANS innovationsmodel er opdelt i 3 faser: Pre-, pro- og post-jekt:


  • Technology Push

    Vi tager udgangspunkt i virksomhedernes ideer til konkrete produkter og løsninger.

  • Toplinje innovation

    Vi fokuserer på udviklingen af nye produkter og løsninger med kommercielt potentiale og med eksportmuligheder.

  • Fra forskning til faktura

    Vi arbejder for at forskningsbaseret viden bliver omdannet til forretning i virksomhederne via innovationssamarbejder mellem virksomheder og videninstitutioner.

  • Markedsfit

    Vi sikrer os at ideerne rammer et marked eller har potentiale for at ændre spillereglerne for et nyt marked.

  • Reference

    For os skal innovation vise sig ny (for verden eller for virksomheden selv), nyttig og forsøgt i test for derved hurtigere at kunne komme på markedet.


Nedenfor har vi sat principperne på formel:

Prejekt: I denne fase tages der udgangspunkt i virksomhedernes skuffeprojekter.

Projekt: Innovationssamarbejderne sker i samarbejde med flere virksomheder og en relevant videninstitution med et defineret mål om at udvikle nye energiprodukter og -løsninger. 

Postjekt: Under udarbejdelse

Image